Wat is MijnOverheid?

MijnOverheid is uw persoonlijke website voor overheidszaken. U kunt hier zien hoe u bent geregistreerd bij de overheid. Ook kunt u berichten van de overheid ontvangen en overzicht houden over uw zaken met de overheid. MijnOverheid biedt u toegang tot uw post, uw persoonlijke gegevens en lopende zaken bij steeds meer overheidsdiensten zoals de Belastingdienst, het Kadaster, RDW, SVB, UWV en gemeenten. Overzichtelijk, veilig en altijd beschikbaar. Én u logt gemakkelijk in met uw DigiD. 

De Berichtenbox van MijnOverheid is uw persoonlijke brievenbus waarin u post van de overheid digitaal kunt ontvangen. Als er nieuwe berichten voor u zijn, ontvangt u automatisch een e-mail in uw persoonlijke e-mailbox. Dit emailadres kunt u aangeven bij uw registratie bij MijnOverheid.

Gemeente Huizen en MijnOverheid

Gemeente Huizen biedt vanaf 2016 geleidelijk haar diensten en producten aan via MijnOverheid. Wanneer u zich geregistreerd heeft bij MijnOverheid, ontvangt u vanaf dat moment uw gecombineerde aanslag gemeentelijke belastingen 2016 digitaal in de Berichtenbox. Ook worden uw WOZ waarde en bijbehorende taxatieverslagen weergegeven in de Berichtenbox. Verder kunt u de komende jaren meer stukken verwachten in de Berichtenbox. Bijvoorbeeld beschikkingen over vergunningen, post over verlopen van identiteitsbewijs of paspoort, betaalspecificaties van een uitkering of een uitnodiging voor een gesprek. 

Al geregistreerd bij MijnOverheid?

Heeft u zich al aangemeld bij MijnOverheid? En heeft u al een tijdje niet ingelogd? Log dan zo snel mogelijk weer in. Anders bestaat de kans dat u uw gecombineerde aanslagbiljet gemeentelijke belastingen niet digitaal ontvangt maar per post thuis krijgt gestuurd. Behalve het inloggen hoeft u verder niks te doen.

Nog niet geregistreerd bij MijnOverheid?

Dan verandert er nog niets voor u. Post van gemeente Huizen ontvangt u nog in uw brievenbus. De overheid streeft wel naar zoveel mogelijk gebruikers van MijnOverheid. Gemeente Huizen sluit zich daar graag bij aan. Vanwege het gebruiksgemak voor u, de veiligheid en vanuit het oogpunt van duurzaamheid. Het is daarom handig u snel te registreren bij MijnOverheid. Zo heeft u in de toekomst altijd toegang tot uw berichten van de overheid en uw digitaal archief, informatie over persoonlijke gegevens die bij de overheid zijn vastgelegd en de status van lopende zaken. Op deze website houden wij op de hoogte van producten die de gemeente Huizen via MijnOverheid aanbiedt.

Hoe registreer ik mij bij MijnOverheid?

Op mijnoverheid.nl kunt u zich eenvoudig met uw DigiD in drie stappen registreren. Na registratie kunt u direct gebruikmaken van de Berichtenbox, Persoonlijke gegevens en Lopende zaken. Doe dit wel zo snel mogelijk! Dan ontvangt u dit jaar nog uw gecombineerde aanslagbiljet gemeentelijke belastingen digitaal. Heeft u geen DigiD? Vraag dan eerst een DigiD aan via digid.nl/aanvragen

Stap 1 

Accepteer de gebruiksvoorwaarden. U gaat ermee akkoord dat u uw berichten van de overheid voortaan digitaal in uw Berichtenbox ontvangt. 

Stap 2

Geef een gebruikersnaam op (dit is niet verplicht). 

Stap 3

  1. Geef een e-mailadres op (dit is niet verplicht, maar wel handig). U krijgt dan op dit e-mailadres een notificatie als u een bericht in de Berichtenbox van MijnOverheid ontvangt.
  2. U ontvangt op het e-mailadres dat u heeft ingevuld een bevestigingscode.